Jak wykorzystać potencjał social mediów?

Jak wykorzystać potencjał social mediów?

W procesie promowania działalności danej firmy ogromną rolę odgrywają media społecznościowe – to potężne narzędzia, które służą do zwiększania zasięgów marki. Jest ich jednak dość sporo, dlatego nawet już na etapie wyboru samego medium, na którym chce się założyć profil, trzeba się wykazać dużą rozwagą. Zakładanie kont we wszystkich możliwych portalach społecznościowych wbrew pozorom wcale nie jest dobrym pomysłem, każdy z nich wymaga bowiem ogromnego nakładu pracy i rzetelnego podejścia, żeby mógł stać się skutecznym narzędziem marketingowym. Istnieje jednak pewien portal, którego ogromny zasięg sprawia, że założenie w nim firmowego profilu jest po prostu konieczne…

Od czego zacząć?

Chodzi, rzecz jasna, o Facebooka – według danych z początku roku, z tego portalu korzysta ponad 2,2 miliarda użytkowników, co czyni go najpotężniejszym medium społecznościowym na świecie. Nic więc dziwnego, że zwykło się mawiać: „Nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz”. Choć wydaję się to absurdem, słowa te zdradzają smutną prawdę XXI wieku. Przynajmniej na poziomie prowadzenia biznesu. Jednym ze sposobów na zwiększenie zasięgów danej marki jest założenie firmowego fanpage’a, jednak trzeba pamiętać o odpowiednim skonfigurowaniu profilu oraz rzetelnym prowadzeniu strony…

Podczas zakładania konta Facebook będzie wymagał podania kilku istotnych informacji na temat danej firmy – początkowo będą to bardzo ogólne dane, natomiast z czasem portal będzie wymagał więcej szczegółów. Warto dokładnie przemyśleć konfigurację profilu, ponieważ od tego, jakie informacje znajdą się na fanpage’u, zależeć będzie to, jakim użytkownikom będzie się on wyświetlał jako polecany właśnie dla nich. Bardzo ważny jest też wybór właściwej kategorii określającej profil firmowy, ponieważ jej późniejsza zmiana bywa kłopotliwa – nie jest niemożliwa, ale nie jest też łatwa. Od tego, do jakiej kategorii zakwalifikuje się profil marki, zależy też późniejsza możliwość wyboru przycisków CTA (Call to Action) zachęcających użytkowników do podjęcia interakcji, a które wpływają na skuteczność fanpage’a.

Na tym etapie wybiera się także nazwę strony. Istnieje złudne przekonanie, że nazwa profilu powinna być wyjątkowa, chwytliwa i wyróżniająca się na tle konkurencji. Owszem, jeśli jest się już gigantem, który posiada całe mnóstwo fanów i nie musi się martwić liczbą wyświetleń, można sobie na to pozwolić. Jeśli jednak zakłada się fanpage w celu zwiększenia zasięgu małej lub średniej firmy, lepiej jest zastosować prostą nazwę lub przynajmniej zadbać o właściwe jej rozwinięcie, dzięki czemu potencjalnym klientom będzie o wiele łatwiej znaleźć profil firmy w wyszukiwarce. Trzeba się przy tym kierować tym, poprzez jakie zapytanie potencjalni klienci mogą próbować nas znaleźć w sieci. Nieskomplikowany tytuł fanpage’a może znacząco podnieść liczbę wyświetleń profilu marki, zwiększając tym samym jego skuteczność.

Jak wykorzystać potencjał Facebook Ads?

Samo prowadzenie fanpage’a na Facebooku jest darmowe i może prowadzić do znacznego zwiększenia zasięgu działalności firmy. Sprawa komplikuje się dopiero wtedy, gdy zasięgi stają się naprawdę bardzo szerokie. Facebook wychodzi bowiem z założenia, że im większy zakres oddziaływania danej marki, tym większym budżetem dysponuje i stać ją na podjęcie płatnych działań reklamowych. Zasada jest prosta – w miarę rozwoju profilu spada jego tak zwany zasięg organiczny, czyli ten generowany w sposób naturalny, za darmo. Trzeba wtedy sięgnąć po rozwiązania płatne, należy jednak zrobić to z rozmysłem…

Jednym z rozwiązań jest promowanie postów – za drobną opłatą można sprawić, że dany post wyświetli się większej liczbie użytkowników. Zanim jednak kliknie się przycisk promowania, warto poczekać parę godzin, a nawet całą dobę i poobserwować, co wydarzy się w tym czasie z danym postem i jak zadziała on bez pomocy. Dobrze jest też zastanowić się nad określeniem jego grupy docelowej – nie ma sensu promować postów wśród fanów, którzy przecież mają szansę dotrzeć do nich drogą organiczną. Należy rozpowszechniać tylko te posty, które cieszyły się dużą popularnością na poziomie samego fanpage’a – skoro sprawdziły się tutaj, sprawdzą się też na szerszą skalę. Większość administratorów korzysta z przycisku „Promuj post”, nie znając możliwości skorzystania z opcji menadżera reklam, który daje znacznie szerszy wachlarz optymalizacji postów pod kątem ustalenia grupy docelowej oraz czasu i miejsc, w jakich dany post ma się wyświetlać.

Najskuteczniejszym i najbardziej oczywistym sposobem na promowanie własnej marki na Facebooku jest korzystanie z płatnej reklamy – skoro jednak wydaje się już pieniądze, dobrze jest zrobić to z głową, czyli tak, żeby inwestycja przyniosła zysk. Jak zawsze, konieczne jest ustalenie grupy docelowej – dobrze jest wykorzystać możliwość wyświetlania reklam znajomym własnych fanów. Prawdopodobnie mają identyczne zainteresowania, co fani fanpage’a, istnieje więc duża szansa na to, że i oni klikną przycisk polubienia strony. Inną grupą odbiorców o dużym potencjale są osoby, które miały wcześniej kontakt z profilem firmy. Warto więc zastosować reklamę remarketingową, jednak nie ma co przesadzać z jej zasięgiem. Dla podniesienia efektywności promocję profilu należy kierować wyłącznie do osób, które odwiedziły stronę więcej niż raz i to w niewielkim przedziale czasowym – wszystkie opcje można ustawić w panelu menadżera reklam.

Dodaj komentarz

Close Menu