Skuteczne narzędzie zwiększające zasięg marki

Skuteczne narzędzie zwiększające zasięg marki

Prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej obejmuje działania na wielu płaszczyznach jednocześnie. W epoce mediów społecznościowych zapomnianym kanałem dotarcia do szerokiego grona odbiorców stały się blogi i fora internetowe. Tymczasem mają one ogromny potencjał, wykorzystanie którego może prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie danej firmy o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent. Narzędziem umożliwiającym tak skuteczne podniesienie wyników odwiedzania witryny jest tak zwany content marketing.

Marketing treści – co to takiego?

Content marketing to nic innego jak przemyślana strategia marketingowa mająca na celu budowanie długotrwałych relacji pomiędzy firmą a klientem. Polega ona na wprowadzaniu do sieci atrakcyjnej i wartościowej treści, a następnie promowaniu jej za pomocą odpowiednich narzędzi. Wbrew pozorom nie tylko sama treść jest istotna, lecz także to, jak zostaje rozdystrybuowana. Content marketing zakłada bowiem interakcję z odbiorcą, która pozytywnie wpływa na budowanie zaufania własnej marki. Przemyślana strategia może się nawet przyczynić do samoistnego rozprzestrzeniania się zasięgu oddziaływania danej firmy, podnosząc tym samym sprzedaż.

Jak to działa?

Otóż, po pierwsze, żeby strona internetowa mogła spełniać swoje przeznaczenie, powinna być postrzegana jako wartościowa przez tak zwane Googleboty, czyli w pełni zautomatyzowane programy służące do zbierania gruntownych danych na temat działania poszczególnych witryn. Dzięki indeksowaniu roboty Google’a hierarchizują strony internetowe pod kątem późniejszego pojawiania się ich adresów w wynikach wyszukiwarki, dlatego tak ważna jest optymalizacja treści witryn pod względem unikatowości, zastosowania fraz kluczowych czy odpowiedniego doboru nagłówków, a nawet właściwego wykorzystania obrazów. Na podstawie ruchu w witrynie Googleboty potrafią ustalić, na ile jej treść jest przydatna użytkownikom sieci, co pozwala im odpowiednio zaklasyfikować dany serwis.

Po drugie, dobrej jakości treść o wysokiej zawartości merytorycznej dobrze świadczy o właścicielu witryny, budując tym samym pozytywny obraz marki w sieci, co bezpośrednio przekłada się na organiczne generowanie ruchu w obrębie witryny, a także poza nią. W ten sposób zachodzi zjawisko link buildingu, o którym pisaliśmy tutaj. Zamieszczanie rzeczowych artykułów na blogach przyczynia się do wzmacniania autorytetu firmy, a także zacieśnia relację z klientem, dzięki czemu klient sam zaczyna promować daną markę, podlinkowując artykuły na forach dyskusyjnych, co zwiększa liczbę osób odwiedzających witrynę firmową.

Po trzecie, budowanie contentu powoduje samoistne uruchomienie doskonałego narzędzia reklamowego, jakim jest marketing wirusowy (zwany również szeptanym). Jego elementem jest linkowanie, natomiast sam mechanizm marketingu szeptanego jest zjawiskiem znacznie szerszym, obejmuje bowiem wszystkie aktywności konsumentów, mające na celu zarekomendowanie danej marki – czy to w sieci, czy poza nią. Badania dowodzą, że zdecydowana większość potencjalnych klientów poszukuje informacji na temat danej marki, zanim podejmie decyzję zakupową, a przecież nie ma lepszego impulsu do dokonania zakupu jak szereg pozytywnych opinii wystawionych danej firmie niezależnie od siebie. Genialne, prawda?

Jak skutecznie wykorzystywać potencjał contentu?

Przede wszystkim należy zadbać o to, żeby wizerunek kreowany przez markę był jednolity – chcąc zbudować obraz rzetelnej, świadczącej wysokiej jakości usługi firmy, nie można zamieszczać w jej mediach śmiesznych filmików o kotach. Wszelkie publikowane treści muszą być ze sobą spójne, należy też pamiętać o tym, żeby były zrozumiałe, wiarygodne i konkretne. Potencjalnymi odbiorcami nie muszą być przecież sami eksperci w danej dziedzinie, lecz także nowicjusze, którzy będą poszukiwali informacji pozwalających im wdrożyć się w temat. Publikowanie fachowych artykułów to zatem świetna okazja do tego, żeby dołączyć do nich infografikę lub video-poradnik – zdecydowanie zwiększy to atrakcyjność, a także komunikatywność przekazu.

Jednak samo tworzenie treści nie wystarczy… Potrzeba jeszcze dużego zaangażowania w wirtualne życie – zabieranie głosu w dyskusjach czy służenie fachową poradą powinno mieć miejsce nie tylko w obrębie własnej witryny, ale także poza nią. Dobrze przy tym, żeby pracownik wypowiadał się na wielu forach pod szyldem marki, ale we własnym imieniu – brak anonimowości znacznie zwiększa wiarygodność zabierającego głos fachowca. Co więcej, działanie na wielu poziomach prowadzi do umocnienia autorytetu firmy wśród użytkowników Internetu.

Na koniec warto wspomnieć o konieczności ciągłego monitorowania efektów podejmowanych działań. Podstawowym narzędziem do analizowania opublikowanych treści pod kątem ich skuteczności jest Google Analytics – dzięki niemu można na bieżąco sprawdzać organiczny zasięg postów i prowadzić statystyki, na podstawie których dostosowuje się później treść do osiągania jeszcze lepszych wyników. Co warto też zapamiętać, na skuteczność content marketingu bardzo duży wpływ ma właściwa optymalizacja zamieszczanych treści.

Dodaj komentarz

Close Menu